Staten Island

W ostatni dzień naszego pobytu w Nowym Jorku postanowiliśmy się wybrać na Staten Island. Jednym z powodów było to, że nie chcieliśmy wydać tego dnia zbyt dużo pieniędzy, a prom na tę wyspę jest darmowy. Drugim powodem była chęć zobaczenia z bliższa Statuy Wolności oraz Manhattanu z innej perspektywy.

Jako, że musieliśmy się wymeldować z mieszkania, cały ranek spędziliśmy na pakowaniu się. Gdy to skończyliśmy, zostawiliśmy plecaki w przedpokoju i ruszyliśmy metrem w stronę Battery Park, gdzie zlokalizowany jest terminal z promami, które obsługują średnio około 60 tysięcy pasażerów dziennie.

Podróż promem trwa niecałe 30 minut. W tym czasie możemy podziwiać panoramę Manhattanu oraz zobaczyć Ellis Island (na której w XIX wieku byli przyjmowani imigranci z Europy). Przepływamy również dość blisko Statuy Wolności, która wygląda dość majestatycznie.

Po drugiej stronie rzeki Hudson, zaraz po wyjściu z terminala, czeka na nas świetny widok na Manhattan.

Nieopodal znajduje się też stadion drużyny baseballowej Jankesów, ale nie tej nowojorskiej, lecz lokalnej (Staten Island Yankees). :)

Stamtąd, kierujemy się w stronę Staten Island Museum, gdzie można dowiedzieć się wiele o historii samej wyspy, jak również o historii przepraw i opisie wszystkich promów oraz nowojorskich mostów. Muzeum wyświetla także projekcje na temat rdzennych mieszkańców tych terenów przed zasiedleniem ich przez Europejczyków i udostępnia salę z pokaźną kolekcją motyli oraz skał i minerałów – w zbiorach znajduje się również sporych rozmiarów meteoryt.

Po powrocie na Manhattan i szybkim obiedzie pędzimy w okolice lotniska JFK w celu odebrania samochodu, który zarezerwowaliśmy na dalszy pobyt w kraju. Tę część jednak pozwalam sobie zostawić na później.